Léto 1939

Léto roku 1939 bylo mimořádně teplé a lidé v celé Evropě chtěli na chvíli zapomenout na každodenní starosti a na sváry ve velké politice. Ve skutečnosti to však byl tanec na vulkánu: Přesně jako v roce 1914 měla o několik týdnů později vypuknout válka dosud nevídané síly a krutosti. Německý spisovatel a dokumentarista Walter Biermann popisuje tuto dramatickou i osudovou fázi evropských dějin způsobem, který bere dech. Nevypráví pouze o velkých událostech, jako byl vstup německých jednotek do Prahy nebo Hitlerův pakt se Stalinem. Vykresluje také živý obraz oněch měsíců - jak mladý John F. Kennedy přijíždí do Evropy, aby tu sbíral materiál pro svou doktorskou práci; jak pilot Fritz Wendel vytváří nový světový rychlostní rekord; jak Lale Anderson natáčí šlágr „Lili Marleen“ a jak se na dvoře berlínské hlavní požární stanice pálí pět tisíc obrazů „degenerovaného umění“. Biermann umně splétá velkou politiku s osudy jednotlivců - a výsledkem je brilantně napsaná historická reportáž a fascinující obraz jedné krátké epochy, která vyústila do katastrofy.
Úplný popis
  • Dostupnost: skladem
  • Číslo zboží: 6001722
Dostupné množství: 1,000
200,-


Specifikace

Rok vydání
2011
Stav zboží
Použité
Autor
Werner Biermann
Léto roku 1939 bylo mimořádně teplé a lidé v celé Evropě chtěli na chvíli zapomenout na každodenní starosti a na sváry ve velké politice. Ve skutečnosti to však byl tanec na vulkánu: Přesně jako v roce 1914 měla o několik týdnů později vypuknout válka dosud nevídané síly a krutosti. Německý spisovatel a dokumentarista Walter Biermann popisuje tuto dramatickou i osudovou fázi evropských dějin způsobem, který bere dech. Nevypráví pouze o velkých událostech, jako byl vstup německých jednotek do Prahy nebo Hitlerův pakt se Stalinem. Vykresluje také živý obraz oněch měsíců - jak mladý John F. Kennedy přijíždí do Evropy, aby tu sbíral materiál pro svou doktorskou práci; jak pilot Fritz Wendel vytváří nový světový rychlostní rekord; jak Lale Anderson natáčí šlágr „Lili Marleen“ a jak se na dvoře berlínské hlavní požární stanice pálí pět tisíc obrazů „degenerovaného umění“. Biermann umně splétá velkou politiku s osudy jednotlivců - a výsledkem je brilantně napsaná historická reportáž a fascinující obraz jedné krátké epochy, která vyústila do katastrofy.